Friday 8 September 2017

tiny flowers/fiorellini nail art

Hi fairies,
I love how this nail art turned out considering how simple it is and how fancy it looks! It’s definitely worth a try, it’s perfect for weddings or any formal occasions, you’ll just have to pick the right color combo and it will fit! Today I chose a charcoal and a light grey, and I painted all my nails with charcoal apart from my ring finger, where I used light grey for the accent mani. You can use a toothpick to draw flowers, it’s perfect for this purpose, or a very tiny nail art brush; I just dab the brush on my nails to draw petals, I went for five petal flowers and I arranged them in a curved shape . I added some tiny dots and that was it, I hope you like it!


tiny_flowers_nail_art

tiny_flowers_nail_art


Italian version:

Ciao fatine,
Sono molto soddisfatta del risultato di questa nail art, considerando il fatto che è molto semplice da realizzare e che è molto elegante! Vale sicuramente la pena di provare a farla, è perfetta per i matrimoni e ogni tipo di cerimonia, dovete solo scegliere la combinazione di colori adatta e le vostre unghie riceveranno molti complimenti! Oggi ho scelto di usare un color antracite e un grigio chiaro, e ho usato il color antracite su tutte le unghie tranne che sull’anulare, dove ho applicato il grigio per la accent mani. Per disegnare i fiori potete usare uno stuzzicadenti, perfetto per questo scopo, oppure un pennello da nail art molto sottile; ho semplicemente poggiato il pennello sull’unghia per disegnare i petali, e ho realizzato dei fiori a cinque petali che ho disposto in una linea curva. Ho aggiunto qualche pois ed è tutto, spero vi piaccia!

tiny_flowers_nail_art

tiny_flowers_nail_art


Products used:

kiko nail care 3 in 1 shine fortyfing base and top coat

kiko power pro nail lacquer no 30

kiko nail polish no 329


kiko nail polish no 286

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...