JellyPages.com

Google+ Followers

Banggood

Tuesday, 10 April 2018

Eye makeup look mustard and mint


Hi fairies,
Today I’ve tried an unusual color combo, at least for me, that looks classy, which is mustard and mint! I started by applying a matte cream eyeshadow in my crease as my transition color, and then I added a mustard color to deepen the crease; I went back and forth by adding and blending more color till I get the color pay off I was looking for, and I also added a touch of dark brown in the lower half of my crease with a small blending brush to concentrate the eyeshadow just where I wanted. I applied some concealer on my lid, that’s an alternative way to cut your crease and I believe it’s the easiest one and it works just as great as others. On my lid I applied a shimmery mint eyeshadow that, thanks to the concealer base, popped out a lot, just the way I like it! In the outer corner I placed a forest green and I completed the look with a winged liner and some mascara, and that was it, I hope you like it!


eye_makeup_look_mint_mustard

eye_makeup_look_mint_mustard

eye_makeup_look_mint_mustard

Italian version:

Ciao fatine,
Oggi ho provato una combinazione di colori inusuale, almeno per me, che è molto elegante, cioè color mostarda e menta! Ho iniziato ad applicare un ombretto opaco color crema nella piega come colore di transizione, e poi ho aggiunto un colore mostarda per dare profondità alla piega; ho continuato ad aggiungere colore e a sfumare fino ad ottenere l’intensità che desideravo, e ho anche aggiunto una punta di marrone scuro nella parte bassa della piega con un pennello piccolo da sfumatura per concentrare il colore esattamente dove volevo. Ho applicato del correttore sulla palpebra mobile, che è un modo alternativo per realizzare una cut crease e, secondo me, è quello più semplice e funziona bene proprio come gli altri. Sulla palpebra ho applicato un ombretto luminoso verde menta che, grazie alla base realizzata col correttore,  è risultato molto intenso, proprio come piace a me! Nell’angolo esterno ho usato un verde bosco e ho completato il look con una riga di eyeliner e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!

eye_makeup_look_mint_mustard

eye_makeup_look_mint_mustard

eye_makeup_look_mint_mustard

Products used:

lime crime eyeshadow brightener

urban decay eyeshadow in faint

urban decay eyeshadow in foxy

lime crime venus 2 palette eyeshadow in mustard

colourpop my little pony palette eyeshadow in firefly

colourpop my little pony palette eyeshadow in bluebell

colourpop my little pony palette eyeshadow in applejack

kiko automatic precision long lasting eye pencil no 09

kiko fine line eyeliner

kiko overblown mascara



8 comments:

  1. molto bello il make up che hai realizzato è delicato e perfetto per la primavera

    ReplyDelete
  2. bellissimo l'effetto finale, adoro queste sfumature

    ReplyDelete
  3. Mamma, che bell'effetto sui tuoi occhi, sei bravissima e io muoio di invidia...per l'abilità ma anche per gli occhi belli ^_^

    ReplyDelete
  4. Bellissimo questo colore. Mi piace molto l'effetto che hai creato. Bravissima!

    ReplyDelete