Sunday 6 August 2017

Eye makeup look solid turquoise

Hi fairies,
For this look I picked one of my favorite color, turquoise! I know many of you don’t feel comfortable wearing it but I do, to me it’s what neutrals are for most people, it looks great with my complexion and I feel at my best when I do makeup using turquoise shades!
I first applied a matte taupe eyeshadow in my crease using a fluffy blending brush just to create a shadow and to start shaping my makeup; on top of it I placed a shimmery charcoal and I applied it with the same fluffy brush previously used, because I didn’t want the color pay of to be too intense. On my lid I packed a bright turquoise with silver shimmer to it and I defined the crease as well. I added iridescent glitters in the middle of my lid and I completed the look with a winged liner and mascara, and that was it, I hope you like it!

eye_makeup_look_solid_turquoise

eye_makeup_look_solid_turquoise

eye_makeup_look_solid_turquoise

Italian version:

Ciao fatine,
Per questo look ho scelto uno dei miei colori preferiti, il turchese! So che molte di voi non si sentono a proprio agio indossandolo, ma io sì! Per me è quello che sono i colori neutrali per la maggior parte della gente, sta benissimo con la mia carnagione e mi sento al meglio quando uso le sfumature del turchese per il mio trucco occhi!
Come prima cosa ho applicato un ombretto opaco color talpa nella piega usando un pennello largo da sfumatura per creare un’ombreggiatura e per iniziare a dare forma al makeup; sopra ho aggiunto un ombretto grigio scuro luminoso, applicandolo con lo stesso pennello da sfumatura appena usato, perché non volevo che il colore risultasse troppo intenso. Sulla palpebra mobile ho applicato un ombretto turchese con riflessi argentati e al contempo ho anche definito la piega. Ho aggiunto un po’ di glitter iridescenti al centro della palpebra e ho completato il look con una riga di eyeliner e del mascara, ed è tutto, spero vi piaccia!

eye_makeup_look_solid_turquoise

eye_makeup_look_solid_turquoise

eye_makeup_look_solid_turquoise

Products used:

nyx cosmetics eyeshadow base in white

kiko water eyeshadow nr 106 space charcoal

urban decay eyeshadow in w.o.s.

mac cosmetics chromaline in hi-def cyan

makeup freedom mono eyeshadow bright 221

urban decay pressed pigment in gonzo

kiko kajal kohl pencil nr 110

nyx cosmetics prismatic eyeshadow in frostbite

urban decay 24/7 waterproof liquid liner in perversion

lancome cosmetics hypnose doll mascara


7 comments:

  1. questo colore si sposa benissimo con il colore dei tuoi occhi li risalta tanto brava

    ReplyDelete
  2. Ciao questa volta è una make up con una esplosione di azzurro e celeste molto estivo

    ReplyDelete
  3. è splendido questo blu! è davvero un colore meraviglioso e in estate con un po' di abbronzatura, dona moltissimo

    ReplyDelete
  4. Con questo blu ti sei superata! Veramente meraviglioso soprattutto in questo periodo sulla pelle abbronzata. Bravissima!

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...