Sunday 28 August 2016

eye makeup look neutral and electric blue

Hi fairies,
Today’s look is really simple and you can use any bright colors of your choice in the crease, such as purple, emerald green, burgundy and so on, you can customize it to your liking! It’s a quick makeup look you can wear when you don’t know what colors to use, it’s definitely going to look stunning!
I started by applying a matte skin color eyeshadow all over my lid to even it out so that veins won’t show up(I’m very pale and you can see few veins on my lids), and then I picked a fluffy blending brush and I applied a light hazelnut eyeshadow in the crease, to give more dimension to my eye; with the same blending brush I picked an electric blue pigment and I applied it in my crease and I brought it down to my outer corner, blending it back and forth till it was defused . I went back in with the vanilla eyeshadow on my lid just because with all that blending it needed to be touched up, and after that I used a royal blue gel liner that matches the crease color to create a thick winged liner, and that was basically it, I used a white eye pencil in my waterline to open up my eye and I completed the look with mascara, as you can see it’s very simple yet stunning, I hope you like it!

eye_makeup_look_neutral_electric_blue

eye_makeup_look_neutral_electric_blue

eye_makeup_look_neutral_electric_blue

Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi è molto semplice e potete usare qualsiasi colore acceso a vostra scelta nella piega dell’occhio, come ad esempio il viola, il verde smeraldo, il bordeaux e così via, potete personalizzarlo a vostro piacimento! È un trucco veloce da realizzare quando non sapete quali colori usare, vi garantisco che il risultato sarà fantastico!
Ho iniziato applicando un ombretto opaco color carne su tutta la palpebra per uniformarla in modo da non far vedere le vene ( sono molto chiara e , sulle mie palpebre, si possono vedere le vene) , e poi ho preso un pennello da sfumatura e ho applicato un ombretto nocciola chiaro nella piega, per dare profondità all’occhio; con lo stesso pennello ho preso un pigmento blu elettrico e l’ho posizionato nella piega, portandolo anche verso l’angolo esterno, sfumandolo molto bene fino ad ottenere la gradazione di colore che volevo. Ho poi ripreso l’ombretto color vaniglia e ho ritoccato la palpebra dal momento che, avendo sfumato molto il blu, il colore si era un po’ perso , e successivamente ho usato un gel liner blu elettrico, dello stesso colore dell’ombretto nella piega, e ho realizzato una riga piuttosto spessa,e questo è praticamente tutto, ho usato una matita bianca nella rima interna per aprire lo sguardo e ho completato il look con del mascara; come vedete è semplice da realizzare ma è di grande effetto, spero vi piaccia!

eye_makeup_look_neutral_electric_blue

eye_makeup_look_neutral_electric_blue

eye_makeup_look_neutral_electric_blue

Products used:

benefit stay don’t stray eye primer

nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

urban decay eyeshadow in foxy

urban decay eyeshadow in w.o.s.

urban decay eyeshadow in venus

urban decay pressed pigment in chaos

kiko super color liner nr 107

kiko kajal kohl pencil nr 101

kiko Miami beach babe pop mascara nr 03 blue



post signature

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...