Saturday 25 April 2015

eye makeup look sea glittery princess

Hi fairies,
For today’s look I used some of my favourite shades, blue and teal! I love them, I think they complement my skin tone like no others, they make me feel like a mermaid, a fairy, they make me feel good!
I started by applying mac vanilla pigment as highlighter, to give a duo chrome finish that goes really well with blue and it will create the perfect mermaid look! In my crease I applied a matte sky blue using a fluffy brush to defuse the color out and to get rid of any harsh lines;with a teal eye shadow and a smaller blending brush I intensified the blue eye shadow by concentrating it in the outer corner of my crease. I used a beautiful light teal eyeshadow all over my lid, and I added some glitter in the same shade in the outer corner. In my inner corner I placed a lime green eyeshadow, to lighten up the whole look. In the water line I created a teal gradient by using two different eye shadow pencils, and I completed the look with a royal blue winged line and mascara, and that’s it, I hope you like it!





Italian version:

Ciao fatine,
Per il look di oggi ho usato alcune delle mie tonalità preferite, il blu e l’azzurro! Le amo, trovo che stiano molto bene con la mia carnagione, direi che sono quelle che mi stanno meglio, inoltre mi fanno sentire come una sirena, una fatina, insomma mi fanno sentire a mio agio!
Ho iniziato applicando il pigmento Vanilla di Mac come illuminante , per dare al look un tocco cangiante che si sposa benissimo con il blu e che renderà l’insieme ancora più magico , perfetto per una sirenetta! Nella piega dell’occhio ho applicato un ombretto opaco azzurro , usando un pennello da sfumatura perché volevo che il non ci fossero stacchi netti; con un ombretto di un azzurro più intenso e un pennello da sfumatura di precisione , ho dato intensità al colore precedente ed ho concentrato l’azzurro nell’angolo esterno della piega dell’occhio. Sulla palpebra mobile ho steso un azzurro verde che a me piace molto,ed ho aggiunto dei glitter azzurri nell’angolo esterno. Nell’angolo interno ho invece scelto di usare un ombretto verde lime, che ha illuminato l’intero look. Nella rima interna ho usato due diverse matite , ed ho creato un effetto sfumato. Ho completato il tutto con dell’eyeliner blu elettrico e del mascara, e spero vi piaccia!







Products used:

benefit eye primer stay don’t stray!

Nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

Mac loose pigment in teal

Kiko infinity eyeshadow 273

Urban decay pressed pigment in thrash electric palette

Mac loose pigment in vanilla

Sugarpill loose pigment in darling

Sephora glittering eye duo nr 01 in aqua

Kiko kajal kohl pencil nr 109

Kiko kajal kohl pencil nr 110

Kiko super color liner nr 107

Kiko divine reflection volume mascara nr 02 in sapphire black

Maybelline mascara the falsies

Falsies by born pretty store


5 comments:

  1. Il blu in tutte le sue tonalità è anche il mio colore preferito, meraviglioso il tuo make-up, posso venire a farlo da te?!?!?!?!?

    ReplyDelete
  2. Bellissimo questo colore, ti sta da urlo!!!!

    ReplyDelete
  3. Veramente stupendo ;) perché io amo l'azzurro!!

    ReplyDelete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...