Tuesday 16 December 2014

eye makeup look Mrs santa claus is back in town!



Hi fairies,
today’s look is funny and sparkly and very christmassy, and it’s supposed to be the mrs santa’s makeup look! Didn’t you know that? Mrs Santa loves playing around with makeup, she loves bright colors and glitters and Santa seems to appreciate her taste!
I applied a bright matte red eye shadow all over my lid, stopping just under my natural crease, and then I blended it towards my crease with a blending brush. In my crease I drew white balls that represent snow balls, and I outlined them with a golden metallic eyeliner. I applied a shimmery white eyeshadow in the inner corner,in my waterline I applied a dark metallic green eye pencil and then I used black liner to draw a thin winged liner. That’s it, I hope you like it!







Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi è divertente e colorato, e ovviamente molto natalizio, infatti è il trucco ispirato a Mrs Santa! Come, non lo sapevate? Lei adora divertirsi col makeup, ama i colori vivaci e i glitters e Babbo Natale sembra apprezzare i suoi gusti!
Ho applicato un ombretto opaco rosso su tutta la palpebra mobile, fermandomi appena sotto la piega naturale dell’occhio, e poi ho usato un pennello da sfumatura per portare il colore appena sopra la piega. Nella piega ho poi disegnato dei cerchi bianchi, che rappresentano delle palle di neve, e li ho contornati con dell’eyeliner con riflessi metaliici color oro. nell’angolo interno ho usato un ombretto con una base bianca e tante iridescenze , che lo rendono molto luminoso, nella rima interna dell’occhio ho applicato una matita verde dalla finitura metallica e poi ho tracciato una riga sottile di eyeliner. È tutto, spero vi piaccia!




Products used:

lime crime waterproof eye shadow helper

nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

kiko infinity eyeshadow nr 208
 
kiko infinity eyeshadow nr 251

coastal scents 252 ultimate eye shadow palette

urban decay eyeshadow in foxy

mac chromaline in pure white

kiko tropical waterproof liner nr 01

kiko vibrant eye pencil nr 605

urban decay 24/7 waterproof liner in perversion

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’black

6 comments:

  1. so creative and christmassy, I love it!

    ReplyDelete
  2. mrs santa looking good and festive!!!

    ReplyDelete
  3. adoro il tuo modo di divertirti col makeup. questo poi è molto originale davvero!

    ReplyDelete
    Replies
    1. grazie :) per le feste mi sono sbizzarrita, ovvio che non sono portabili ma mi diverte realizzarli, e poi si può prendere spunto per look più semplici

      Delete

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...