Thursday 23 October 2014

eye makeup dark night and moonlight



Hi fairies,
Today’s look follows one of the latest trends , very popular on instagram and in the makeup world in general, which features a neutral lid, or a bare lid, and a dark cut crease that could be black, dark brown, dark blue and so on. When I say bare lid I mean the lid looks bare but there’s obviously makeup on, neutral shades are used to provide a skin color lid. Anyway I decided to do a navy blue cut crease, and I first drew a line looking straight in the mirror: that way I was able to place it exactly above my natural crease, and then I added navy blue color and I blended it upwards; with royal blue I created a nice gradient , and then I moved on to my lid. I used an eyeshadow that matches my skin color, and then I applied a matte white on the outer half. That’s it, I hope you like it!



Italian version:

Ciao fatine,
Il look di oggi segue uno dei trend più recenti e popolari, sia su instagram che nel mondo del makeup in generale, ed ha come protagonista una palpebra mobile di un colore molto naturale o addirittura lasciata al naturale, senza nessun ombretto, e una cut crease a contrasto, ottenuta usando colori scuri come il nero, il marrone o il blu . quando dico palpebra nuda o lasciata al naturale intendo dire che sembra nuda, ma in realtà non lo è: l’effetto si ottiene usando ombretti della stessa tonalità della pelle. Tornando a noi ed al mio look , ho deciso di usare del blu scuro nella piega dell’occhio, e ho disegnato una linea guardando dritto davanti a me nello specchio: in questo modo ho potuto posizionare la riga appena sopra la mia naturale piega dell’occhio, esattamente dove volevo che fosse, e poi ho aggiunto l’ombretto blu scuro e l’ho sfumato verso l’alto; ho aggiunto del blu elettrico per sfumare meglio e creare una gradazione di colori,e poi sono passata alla palpebra mobile. Ho usato un ombretto del colore della mia pelle,e poi ho applicato un bianco opaco nella metà esterna della palpebra. È tutto, spero vi piaccia!






Products used:

lime crime waterproof eyeshadow helper

nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

kiko kajal kohl pencil nr 109

urban decay pressed pigment in chaos electric palette

kiko infinity eyeshadow nr 283

kiko infinity eyeshadow nr 275

urban decay eyeshadow in walk of shame basics palette

cinecittà mono eyeshadow nr 52

kiko kajal kohl pencil nr 101

fyrinnae loose pigment in nijiiro

kiko skinny fit pencil nr 04

Maybelline mascara the falsies

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...