Thursday 21 August 2014

eye makeup look pastel candy



Hi fairies,
For today’s look I chose one of my favorite color combo, baby blue and purple: l think it’s just a match made in heaven, and it complements my skin like nothing else! There are many different ways to mix and match these two shades, and I never get tired of using them!
for this look I applied a matte light blue all over my lid, and then I picked a blending brush and I applied a purple in my crease, blending it quite high towards my browbone. With a flat shader brush I started sweeping a matte black in my crease, over the purple: l basically dragged the black to deepen up my outer corner. I went back to my lid , and I placed a brighter light blue in my outer corner. That’s it, l hope you like it!




Italian version:

Ciao fatine,
Per il trucco di oggi ho scelto una delle mie combinazioni di colore preferita, celeste e viola: secondo me è un abbinamento divino, ed esalta la mia carnagione meglio di qualsiasi altro colore! Ci sono tanti modi di abbinarli, tante sfumature da usare, e non mi stanco mai di provarne ogni volta di diverse!
Per questo look ho applicato un celeste opaco su tutta la palpebra mobile, poi ho preso un pennello da sfumatura ed ho applicato un ombretto viola nella piega dell’occhio, sfumandolo verso l’alto ed arrivando quasi fino alle sopracciglia. Con un pennello piatto sono poi andata ad aggiungere del nero nell’angolo esterno della piega, e l’ho portato verso l’angolo interno per intensificare il colore e dare intensità allo sguardo. Sono poi tornata sulla palpebra mobile, ed ho aggiunto un turchese nell’angolo esterno. È tutto, spero vi piaccia!




Products used:

lime crime eyeshadow helper 

nyx jumbo eye pencil nr 604 in milk

urban decay pressed pigment in jilted electric palette

urban decay eyeshadow in crave

kiko long lasting stick eyeshadow nr 09

fyrinnae loose pigment in anemone

kiko infinity eyeshadow nr 273

kiko infinity eyeshadow nr 274

sugarpill pressed eyeshadow in poison plum

urban decay eyeshadow in walk of shame

fyrinnae loose pigment arcane magic in fairie glamour

urban decay liquid liner in perversion

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’ black

Kiko kajal eye pencil nr 110

Kiko skinny fit eye pencil nr 04

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...