Thursday 31 July 2014

sparkly smoky purple eye makeup look



Hi fairies,
This look is a purple, bold and sultry smoky eye using my favourite purple eyeshadow, poison plum by Sugarpill! First thing I did was applying a light brown in my crease, using a blending brush: this will be my transition color and it will help blend other colors effortlessly. Then I used an eye pencil as a base in my outer corner, and on top of that I applied a duo chrome blue and purple eye shadow and I blended it out; I applied a matte purple in the outer part of my crease because I used almost all shimmery eyeshadows, and the different finish makes iridescences pop even more, and I blended it very well. In the middle of my lid I applied a shimmery lavender purple and I blended it where it meets the darker one; in the inner corner I went for an even lighter shade of purple. In my waterline I used a teal eye pencil , and black eyeliner to line my eyes. I hope you like it!




Italian version:

Ciao fatine,
Questo look è uno smoky eye viola , molto sensuale e con un certo carattere! Ho usato, tra gli altri, il mio viola preferito, Poison Plum di Sugarpill! La prima cosa che ho fatto è stata quella di applicare un marrone chiaro nella piega dell’occhio, usando un pennello da sfumatura: questo sarà il mio colore di transizione e mi aiuterà a sfumare gli altri colori più facilmente. Poi ho usato una matita occhi come base solo nell’angolo esterno, e ci sono andata ad applicare un ombretto duo chrome blu e viola , e l’ho sfumato bene;  nella parte esterna della piega dell’occhio ho invece steso un viola matte,dal momento che ho usato tutti ombretti satinati, e in questo caso il contrasto fa risaltare ancora di più le loro iridescenze, e ho sfumato bene anche questo. Al centro della palpebra mobile ho applicato un viola lavanda satinato,e  ho sfumato bene dove si incontra col viola più scuro; nell’angolo interno ho scelto un lilla ancora più chiaro. Nella rima interna ho applicato una matita turchese ,e come eyeliner ho scelto quello classico, nero. Spero vi piaccia!





Products used:

benefit stay don’t stray eye primer

kiko long lasting stick eyeshadow nr 31

kiko infinity eyeshadow nr 237

fyrinnae loose pigment arcanae magic collection in fairie glamour

sugarpill pressed pigment in poison plum

fyrinnae loose pigment Helena & Demetrius

kiko water eyeshadow nr 226

kiko kajal kohl pencil nr 110

urban decay eyeshadow in walk of shame

fyrinnae loose pigment in javan rhino

cinecittà luminous powder nr 65

urban decay liquid liner in perversion

Givenchy mascara phenomen’eyes in phenomen’black

No comments:

Post a Comment

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...