Tuesday 17 December 2013

#7daysmakeupnails#2



Santa sleigh nail art

I made this nail art for a Christmas contest and it was my first entry (it’s time to work on the second one!) so l'm cheating a bit but l haven't posted on my blog yet and l thought this was the perfect occasion to do so! I wanted to paint santa’s sleigh shadow against a huge full moon so l painted it across my ring finger, middle finger and index finger and this gave me more room to work on! On the tip of my nails l painted a city skyline with black acrylic paint, l added some windows else it was too dark as background is dark blue, and l topped roofs with snow. I hope you like it! Ho Ho Ho!!


Italian version:

Ho realizzato questa nail art per un contest natalizio, e questa è stata la mia prima entry ( ed è arrivato il momento di lavorare alla seconda!) quindi sto barando un po' ma non l'avevo ancora postata sul blog e ho pensato che questa era l'occasione perfetta! Ho voluto dipingere la slitta di babbo natale sullo sfondo di una luna piena, allora ho pensato che per avere più spazio sarebbe stato perfetto dipingere la luna su tre unghie, ed ho fatto proprio così: la luna si snoda sull’indice, medio ed anulare! Alla base delle unghie ho dipinto delle case con colore acrilico nero, ed ho aggiunto delle finestre per farle risaltare di più dato che lo sfondo è blu notte. Ho aggiunto un po’ di neve sui tetti sempre per mettere in risalto la sagoma delle casette! Spero vi piaccia! Ho Ho Ho!!





Products used :


Kiko nr 299


Kiko quick dry nail lacquer nr 830


Collistar nail polish in acquamarina strass nr 620


Americana acrylic paint in black , white and yellow


Kiko 3 in 1 fortyfing base and top coat

5 comments:

Featured post

World of beauty neroli vivace nuova linea / new line

Hi fairies, I’m very pleased to have the chance to try the new Neroli Vivace line by World of beauty and I’m thrilled to talk about it to...